Gifta mig.

När jag la mig i sängen låg jag och funderade lite runt med mina tankar. Tänkte på min framtid hur den skulle se ut enligt mig. Om jag fortfarande var tillsammans med mitt ex om jag nu ska vara ärlig han hade rätt hatar att han har rätt. vi skulle aldrig aldrig aldrig funka i framtiden vi är som två helt olika personer fast ändå sånära.
 
Jag kan inte gifta mig med en muslimsk man inget emot islam och det vet ni. Men jag är uppvuxen av två svenska föräldrar.Jag firade jul jag firade påsk jag vill att mina barn ska uppleva en Jul och påsk vet dock att endel  muslimer firar Jul.Jag skulle inte klara av att låta en person få ändra mig till en person jag inte är. Jag vill att den man som jag ska gifta mig med ska respektera mig och bara kunna slappna av med mig. Och för att ni inte ska missuppfatta mig säger jag det igen har inget emot islam utan det är så jag känner. Men jag kan inte bestämma hela min framtid kanske gifter mig med en muslimsk man som skiter i vilket och älskar mig för den jag är.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Mentalitetsskillnader gör sitt. Bättre att hålla sig till en som kommer förstå dig och du honom. Hade du levt i Brasilien så vore du troligtvis en katolik skulle jag tro? Brassar är för det mesta väldigt religiösa såvitt jag vet...

2012-12-06 | 11:30:25

jag lever själv med en pappa som är muslim och mamma kristen, och det funkar perfekt, dom har varit gifta i mer än 20 år o båda respekterar varandras olikheter, traditioner etc, så ibland funkar det trots att man är så olika :)

2012-12-09 | 23:34:33

Ville bara klargöra en sak för dig. Jul har absolut ingenting med Islam att göra. Jul är inte ens en kristen högtid, utan fungerar som en tradition. Så även om du blev muslim så hade du utan problem kunnat fira jul.
btw du är sååååå galet vacker. Blir så nyfiken när jag skrollar runt på din blogg , vad är dina framtidsplaner? när det gäller jobb förhållande osv. Vart skulle du vilja se dig själv om några år ? :) keeeep up your blog den är bästtttt

2013-01-12 | 23:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback